FAQ

Direct leverbaar?
 
  • Dit is een rekbaar begrip in de fietsenwereld. Eigenlijk wil dit zeggen dat de fiets ofwel gemonteerd in onze showroom staat, ofwel verpakt in ons magazijn, ofwel klaar voor verzeding bij onze levenaciers. In realiteit wil dit zeggen dat je fiets meestal binnen de 1 tot 2 weken bij jouw kan zijn.
 
Hoe kan ik een fiets retourneren?
 
  • Je kan een fiets steeds terug binnen brengen in onze winkel, wij voorzien een terugbetaling per overschrijving. Dit maximaal tot 14 dagen na levering.
  • Je kan een fiets niet per post terug sturen. Kan je toch je fiets niet zelf terug brengen tot bij ons in de winkel, dan kunnen we je fiets ophalen voor de kost van 100 per fiets.
  • De producten die je retour moeten steeds in een verkoopbare staat zijn. Dat wil zeggen: zonder gebruikssporen en in originele verpakking.
  • Wij behouden ons steeds het recht “fietsen op maat samengesteld” niet retour te nemen. Deze werden specifiek op jouw noden gefabriceerd en kunnen wij dus niet opnieuw in de markt zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Brompton, Santos, Velo-De-Ville,... Denk dus goed na voor je een fiets samenstelt en bestelt.
 
 
Levering, hoe wordt een fiets geleverd?
 
  • Je fiets is 100% rijklaar op het moment van aflevering. De transporteur hoeft hier niets meer aan te doen. Je fiets werd gemonteerd door een professionele technieker.
  • We werken samen met een lokale transporteur. Hij levert de fietsen in een afgesproken dagdeel. De transporteur heeft je gsm-nummer, mocht er toch iet niet
  • We vragen steeds een legitimatie bij het afgeven van een fiets. Zo weten we met zekerheid dat de fiets bij de juiste persoon terecht komt.
 
 
Garantie
 
  • Op elke fiets heb je 2 jaar fabrieksgarantie. De meeste fietsfabrikanten hebben verlengde garanties voor bijvoorbeeld het frame. Check hiervoor steeds de website van de fabrikant.
  • Foutief gebruik, slijtage onderdelen, of schade vallen niet onder garantie.
  • Een garantie moeten wij ook steeds aanvragen bij onze leverancier. Hierdoor kunnen we geen oplossingstermijn beloven. Het hangt 100% af van de fabrikant.
 
Online-Offline
 
  • Wij zijn in eerste instantie vooral een lokale fysieke handelaar. Onze winkel is ons speerpunt. Weborder lopen dan ook zo gestroomlijnd mogelijk binnen onze dagelijkse werking. Dit wil zeggen dat we je een heel persoonlijke service kunnen bieden
 
 
Service
 
  • Elke fiets die bij ons wordt aangekocht krijgt een eerste volledig technisch nazicht ter controle. Dit is 100% kostenloos.
  • De montage van onderdelen op nieuwe fietsen is kostenloos
  • De werkuren bij garantieafhandelingen binnen de 2 jaar zijn kostenloos
  • Je kan je fiets verzekeren tegen diefstal, of omnium. Informeer hiervoor bij onze winkel.
  •